Tuesday 21 February 2012

Bij het overlijden van Simon Deering Sensei

Hallo Tasmin,
Deze mail heb ik aan mijn leerlingen gestuurd en aan andere aikido collega sv an Simon.  Van YUwakai en daarbuiten.
Ik ken jou niet, heb je wellicht 1 keer in Laren op de camping ontmoet?
Deze mail hoef je overigens niet te plaatsen in  de bloq maar ik kon geen ander adres van jou vinden.
Persoonlijk wil ik jou en jullie veel sterkte wensen met het overlijden van Simon!
En bedanken voor de bloq omdat het mij en anderen iets minder het gevoel gaf dat we niet konden meeleven noch meehelpen de laatste moeilijke weken
Sterkte!
Sho Shin aikido dojo
Paul Janssen
"Aikido is not a technique to fight with or defeat the enemy. It is a way to reconcile the world and make human beings one family"
Morihei Uyeshiba, Founder of Aikido
Hij is de dojo cho van Aikidojo Haarlem: http://www.aikidojohaarlem.nl/
Simon Deering is een bijzondere Aikido sensei en een van de pioniers in het Nederlandse aikido,
Simon Deering, 5e dan, is de leraar van Aikidojo Haarlem., een broeder dojo van onze dojo Sho Shin aikido dojo, ook aangesloten bij Yuwakai. 
Simon  begon zijn studie in Engeland in 1973 met Jack Poole en Kazuo Chiba sensei, en dan ook na Chiba sensei naar Amerika vertrokken met Minoru Kanetsuka sensei in Londen.
Hij bezocht regelmatig veel verschillende leraren in het weekend en in de zomer cursussen in Engeland en Europa. Simon behaalde zijn zwarte band in 1984, tweede graad in 1994, derde graad band in 2001, vierde graad zomer van 2005 en heeft net zijn vijfde graad in 2011. Tijdens zijn lessen ligt de nadruk niet alleen op techniek, maar ook op conflict management in het algemeen, op en naast de mat. Iemand die aan een agressieve oplossing de voorkeur geeft boven vreedzame, heeft de principes van Aikido niet begrepen.
Simon hecht veel belang in een vriendelijke sfeer in zijn dojo en verwelkomde iedereen die aikido wil trainen buitengewoon hartelijk.
bedankt voor je vriendschap en voorbeeldige aikidojo-cho verantwoordelijkheidsgevoel. Ik koester  mooie herinneringen, ook aan zijn onvergetelijke, onvergelijkbare en daarom unieke gevoel voor humor. Wat hebben we ook gelachen samen!
Simon is na een vastgestelde ernsige ziekte, een half jaar terug, 56 jaar geworden,.Helaas  veel te jong, ik had hem graag nog beter leren kennen!
Wat mij betreft is dit een g  root verlies voor ons en voor onze samenwerking op en buiten de aikidomat!
Met ontroering en respect heb ik de afgelopn weken ook de  bloq gevolgd, die door zijn dochter Tasmin werd geschreven over Simons ziekbed!
Familie, leerlingen, vrienden, sterkte en steun bij dit onvermijdelijke overlijden van jullie vader en man ,leraar en vriend Simon Deering!
Simon, van harte BEDANKT!
Paul Janssen
Sho Shin aikido dojo Amsterdam
http://www.youtube.com/watch?v=TIBWvvC1qYE, een heel mooi oude doos filmpje
facebook aikidojo Haarlem

No comments:

Post a Comment